شرکت وستا صنعت صفاهان

شرکت وستا صنعت صفاهان

آشنایی با فلنج های پر کاربرد

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

آشنایی با فلنج های پر کاربرد

فهرست

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

آشنایی با فلنج های پرکاربرد

 

  1. Welding neck

فلنج گردن دار دارای یک گردن مخروطی است که قطر این گردن در انتها با قطر لوله برابر بوده و به آن جوش می شود.

طرف دیگر مطابق با فلنج طرف مقابل ساخته و با پیچ و مهره متصل می گردد.

 

  1. Blind

از این نوع فلنج برای مسدود کردن مسیر جریان استفاده می شود. تنش های داخلی و نیرو بر روی پیچ ها در این نوع فلنج ها نسبت به فلنج های دیگر بیشتر است.

 

  1. Socket welding

اتصال این نوع فلنج ها به خط لوله از نوع محفظه ای (Socket weld)  بوده و عموما برای سیستم لوله کشی با فشار زیاد و قطر کم استفاده می شوند.

 

  1. Slip-on welding

روش اتصال این نوع فلنج به لوله به این صورت می باشدکه لوله طوری داخل آن قرار می گیرد که بیش از اندازه ضخامت لوله، لوله از صفحه داخل آن فاصله داشته باشد و از داخل وخارج جوشکاری می گردد. کاربرد این فلنج در سیستم های معمولی است چون نصب آن ساده است ولی مقاومت آن هم در فشار داخلی و هم در برابر خستگی کمتر از فلنج گردن دار است.

 

  1. Lapped

فلنج لبه دار همانند یک فلنج اسلیپون معمولی است که جای واشر ندارد ولبه سمت داخلی آن پخ دارد که معمولا جهت فلنج گردان یا نگهدارنده کف رینگ استفاده شده و این فلنج با سیال هیچگونه تماسی ندارد.

 

  1. Threaded

این نوع فلنج از داخل مطابق استاندارد دنده لوله هل (NPT) رزوه شده و بر روی لوله ی متناسب بسته می شود. این اتصال عموما برای لوله های با قطر کم و فشار نسبتا پایین استفاده می شود.

 

  1. Straight hub welding flanges

این نوع فلنج عمدتا برا ساخت نازل (خروجی یا ورودی) در مخازن استفاده می شود. این نوع فلنج در واقع یک نازل تقویت شده است. طرف گردن آن به مخزن جوش شده و طرف دیگر با پیچ و مهره متصل می شود.

 

  1. Anchor Flange

 این نوع فلنج شبیه دو فلنج گردندار بهم چسبیده (یکپارچه) می­باشد ­و ­از دو طرف به لوله جوش شده و برای مهار­ خط لوله از­حرکت طولی ناشی از فشار داخلی و اختلاف درجه حرارت و …­بکار می­رود تا به سیستم و دستگاه­ها آسیبی نرسد.

 

  1. Drip ring

drip ring برای گرفتن خروجی از خط لوله و یا کاهش فشار خط لوله جهت باز کردن تجهیزات به کار می رود. این تجهیز بین دو فلنج قرار گرفته و به صورت اتصال wafer بر روی خط لوله نصب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *